Ension puuhanurkka

Jorinoita tyhjänpäiväisyyksistä

Friday, March 30, 2007

Heja heja


Javisst. Nu har jag gjort den. Skickade mitt forsta ansokan for att jobba i Sverige och helst i Stockholm i sommar. Det sku bli bara sommarjobb men Stockholm är sa vackert i sommar sa varfor inte. Forstas vill jag se alla de supande Finska människor i Stockholm. Da kan jag tänka hur vulgar är de egentligen...det blir mycket lättare om jag stockholmboende mig själv. Da är jag inte riktig Finsk. Det var nog skoj. Eller?

Det är ocksa bra for mitt sprakkunskap. Lite forbättring skulle vara himska bra. Därfor det är dags for att skriva lite svenska här ocksa. Det blir säkert ganska rolig. Man far skatta at mig. Gor de gärna da jag kan inte. Det är bara därfor att jag tror att det är inget fel med mitt svensk sprak. Jag skriver och pratar det flytande. Visst? Kanske det är därfor att min morfar var svensksprakig. Jag sag honom aldrig och min mamma har aldrig anvant svenska nar jag har varit i den här världen.

När man skriver med tangentbord (det är kanske keyboard pa svenska) i Slovakien sa blir det mycket gissande vad man har skrivit. Man har inga a och o, tur att jag har ä.

Vadret är som en skon brud. Och jag ska ha en god van hos mig i hela veckoslutet. Vi ska atminstone se Devin Hrad –Devin Castle. Och jag ska laga pasta med feta i kväll. Och kanske det blir lite festande i Lordags kväll.

Och det här är inte skoj. Jag vill träna mitt svenska nu.

Serios.

Punkt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home