Ension puuhanurkka

Jorinoita tyhjänpäiväisyyksistä

Thursday, November 23, 2006

Yöllä


Laiska päivä on takana. Huomennakaan saan tuskin paljon järkevää aikaisiksi. Perkele! Enhän minä nyt ole suoriutuja ollenkaan. Mihin tämä johtaa? No puolet gradusta on sentään tehdä, tosin vain 1/3 siihen varaamastani ajasta on jäljellä. Saapa nähdä, tai olla näkemättä.
Tänään kaikki on ollut vähintäänkin yhtä epämääräistä, kuin katsoisi vanhempieni auton tuulilasin läpi sateisena syyspäivänä, kun hämärä laskee. Pyyhkijan sulat täytyisi vaihtaa. Mikäköhän selkeyttäysi minua? Pullo kirkasta? Saatan sitä kokeillakin tänään tosin vasta nukutun yön jälkeen. Teen Matti Nykäset ja lähden juopottelemaan kauaksi muista. En kerro kovinkaan monelle minne. Toivottavasti tapauksessani juorut eivät leviä yhtä sutjakkaasti niin kuin on tapana kansallissankarimme kohdalla.
Matti Nykäsestä ei saisi sortua puhumaan. Se on liian helppoa. Minkäs teet, minä olen helppo. Toisin kuin slovakian kieli. Olen kuunnellut kielikurssia C-kasetilta aina autolla ajaessani. Jotkin niistä äänteistä eivät tunnu enää menevän kaaliini. Olisi pitänyt harjoitella niitä enemmän 24-vuotta sitten. Dobry den. Ja som Miika.
Odotin näkeväni Elina, Brysselistä, joka asustelee tätä nykyä Ruotsissa sunnuntaina. Ristiin kuitenkin menivät suunnitelmat. Helenakin oli tarkoitus nähdä sunnuntaina, kun hänkin on työmatkalla Suomessa. Sekin jouduttiin siirtämään - mutta onneksi tiistaina varmaan kuulee Rysänperän talvikuulumiset.
Joopa joo - kuva on Singaporesta!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home